WEBINARY DLA FIRM

Z punktu widzenia Organizacji, odporność i kondycja Pracowników to niezwykle ważna sprawa, bo ma związek z długofalowymi konsekwencjami ekonomicznymi obecnej sytuacji. Ryzyko potencjalnej ekspozycji na wirusa wg WHO rozciągnie się znacząco w czasie, nawet do następnej wiosny i będzie dotyczyć większości populacji, czyli większości Pracowników. Innymi słowy kondycja ekonomiczna Firmy będzie mała ścisły związek z kondycją, forma psychiczną i dyspozycyjnością Pracowników.

Korzyści z webinarów

  • Poszerzenie wiedzy dotyczącej poruszanych zagadnień
  • Zmotywowanie do praktycznego wykorzystania tej wiedzy
  • Zapoznanie się z różnymi metodami, sposobami i alternatywami działań i zachowania
  • Zmobilizowanie do wdrażania nowych działań i zainspirowanie do nowych nawyków
  • Pozytywny wpływ na działania, stres i zachowanie w trudnym czasie epidemii koronawirusa
  • Pozytywny wpływ na samopoczucie i zdrowie

Tematyka webinarów

DOBRA ODPORNOŚĆ

Jak ją wzmocnić długofalowo i jak wesprzeć w czasach epidemii koronawirusa

Dobra odporność organizmu to najważniejszy czynnik, aby długofalowo poradzić sobie z aktualnym i przyszłym ryzykiem ekspozycji na koronowirusa i inne patogeny. W tej kwestii niestety nie ma drogi na skróty. Prawidłowe oddychanie, sen i odpowiednie radzenie sobie ze stresem to podstawia zdrowia i odporności.

  • Co to jest odporność. Odporność swoista i nieswoista
  • Czynniki wpływające na stan odporności organizmu
  • Oddychanie, sen, stres i ich współzależność
  • Wpływ psychiki, emocji i stresu na stan odporności
  • Aspekty diety i żywienia związane z odpornością– sygnalizacja tematu
  • Czy jest droga na skróty
  • Wrota zakażenia koronawirusem – czyli jak wzmocnić kondycję śluzówek
  • Kilka wskazówek jak poprawić oddychanie, aby zmniejszyć ryzyko infekcji koronawirusem
  • Sposoby na zmniejszenie stresu związanego z koronawirusem
  • Czy i jakie zioła, witaminy i suplementy wzmacniają odporność- potwierdzone obserwacje dotyczące koronawirusa
  • Co można stosować profilaktycznie, a co w trakcie infekcji koronawirusem
  • Czego należy unikać w trakcie infekcji
  • Kto jest bardziej narażony i dlaczego

PRAWIDŁOWE ODDYCHANIE

Kluczowy czynnik zdrowia i odporności oraz warunek dobrej kondycji płuc

Oddychamy 24godziny/dobę. Prawidłowe fizjologiczne oddychanie ma kolosalny wpływ na zdrowie, odporność, kondycję fizyczna i psychiczną, a większość z nas zupełnie nie zwraca uwagi na to, w jaki sposób oddycha. Szczególnie teraz, w czasach koronawirusa, oddychanie przez nos, właściwą objętością i przeponowe ma wielkie znaczenie w obronie przed zakażeniem.

  • Prawidłowy oddech – czym się charakteryzuje
  • Co to jest dotlenienie organizmu i od czego zależy
  • Zależność stopnia dotlenienia narządów, tkanek i komórek od sposobu oddychania
  • Mity dotyczące oddychania i „głębokiego” oddechu
  • Wpływ prawidłowego oddychania na odporność organizmu
  • Kondycja i pojemność płuc w zależności od sposobu oddychania
  • Brzuszny i piersiowy tor oddychania
  • Rola przepony w dotlenieniu i odpowiedzi relaksacyjnej
  • Nos, niedoceniany organ – jego kluczowa rola w oddychaniu
  • Nos – pierwsza, bardzo skuteczna linia obrony przed koronawirusem
  • Oddychanie przez usta i jego konsekwencje
  • Cechy nieprawidłowego oddychania
  • Oddychanie i stres
  • Dolegliwości i choroby związane z przewlekłym, nadmiernym oddychaniem
  • Konsekwencje nieprawidłowego oddychania u dzieci
  • Ćwiczenia oddechowe, czyli jak przywrócić prawidłowy, fizjologiczny sposób oddychania
  • Pobudzanie odpowiedzi relaksacyjnej poprzez zmianę sposobu oddychania
  • Ćwiczenia pomagające w ostrym stresie, napadach paniki 
  • Dywersyfikacja zaleceń i ćwiczeń oddechowych w zależności od stanu zdrowia
  • Najczęstsze błędy i wyzwania dotyczące ćwiczeń oddechowych

SEN

Nie ma dobrej odporności i zdrowia bez odpowiedniej ilości i jakości snu

Ten wykład to krótkie przypomnieniu kilku faktów z fizjologii snu, a następnie przedstawienie wpływu i konsekwencji niedoborów snu na organizm i przede wszystkim na układ odpornościowy. Druga część wykładu to podpowiedzi jak skutecznie poprawić jakość i ilość snu, w zależności od indywidualnych przyczyny problemów ze snem.

  • ABC snu, czyli jak powinien wyglądać prawidłowy, fizjologiczny sen.
  • Rola i wpływ poszczególnych faz snu na zdrowie i dzienne funkcjonowanie
  • Zależność wszystkich funkcji biologicznych i metabolicznych organizmu od snu
  • Efekt domino powodowany przez niedobory snu
  • Sen i układ odpornościowy, ekspresja genów i zmiany DNA
  • Dramatyczna zależność odpowiedzi immunologicznej od liczby godzin snu
  • Melatonina, sen i koronawirus – co je łączy
  • Niespecyficzne, chroniczne zapalenie związane z niedoborami snu i występowaniem różnych chorób
  • Choroby układu krążenia, cukrzyca, nadciśnienie, otyłość, nowotwory, choroba Alzheimera, depresja, zaburzenia lękowe – co mówią badania w aspekcie snu
  • Stres i sen
  • Chrapanie, bezdech nocny i ich konsekwencje
  • Zaburzenia snu związane z używaniem elektroniki i sms-ami
  • Przyczyny problemów ze snem: umysł, ciało, środowisko
  • Optymalne środowisko snu
  • Warunki konieczne dla zdrowego snu  
  • Sposoby na przywrócenie prawidłowego snu w zależności od przyczyny
  • Drzemka – co trzeba o niej wiedzieć
  • Zasady jak zadbać o zdrowy, regenerujący sen.

STRES

Utrzymanie pod kontrolą, to bezwzględny warunek zdrowia i odporności organizmu

Nie możemy żyć beż prawidłowo funkcjonującego mechanizmu stresu i jednocześnie, jeśli wymyka się spod kontroli ma bezpośredni i negatywny związek z jakością życia, z odpornością organizmu i zapadalnością na różne schorzenia.

  • Fizjologiczna rola stresu
  • Układ sympatyczny i parasympatyczny
  • Zmiany biochemiczne i metaboliczne związane ze stresem
  • Zmiana oddychania w stresie
  • Stres dobry, tolerowalny i toksyczny – co je różni
  • Ewolucyjny kontekst stresu
  • Stresory zewnętrzne i wewnętrzne, konieczne i do uniknięcia
  • Od czego zależy indywidualna odporność na stres
  • Toksyczność stresu jako stosunek poziomu stresu do odporności na stres
  • Sposoby na zwiększenie odporności na stres
  • Odpowiedź relaksacyjna
  • Techniki redukcji stresu – szerokie możliwości wyboru
  • Praktyczne przykłady kilku wybranych technik do wdrożenia „od zaraz”
  • Stres związany z epidemią koronawirusa
  • Jak sobie radzić w czasie socjalnego dystansu i kwarantanny
  • Czego unikać, aby nie generować dodatkowego stresu związanego z pandemią
  • Prawidłowe oddychanie, sen, dieta, aktywność fizyczna i styl życia jako czynniki minimalizujące stres i jego skutki.

Czas trwania i liczba uczestników

Czas trwania webinaru/wykładu on-line to ok. 60 minut plus dodatkowe 15-20 minut na sesję pytań i odpowiedzi.

W przypadku dużych grup, ze względów logistycznych rekomendowane jest zebranie pytań przed wykładem i przesłanie do prowadzącego.

Liczba uczestników dowolna.

Kontakt   

mail: elzbieta.dudzinska@zdrowie4u.pl